Planujesz wyrejestrować swoją spółkę z KRS? Zatem musisz wiedzieć, iż wymaga to m.in. przeprowadzenia postępowania likwidacyjnego, którego celem jest zamknięcie firmy, zakończenie jej bieżących interesów, ściągnięcie wierzytelności, spłacenie zobowiązań, a także upłynnienie firmowego majątku.
Osoby dokonujące likwidacji tzw. likwidatorzy mają za zadanie złożyć odpowiedni wniosek wraz z odgórnie narzuconymi załącznikami, a także potwierdzeniem dokonania opłaty sądowej i ogłoszenia w Monitorze Sądowym i Gospodarczym.
Formularz składa się z terminie 7 dni od momentu podjęcia uchwały. Należy do niego dołączyć załączniki takie, jak fakt otwarcia likwidacji, zgodę osób będących likwidatorami, zatwierdzony bilans, jak również wniosek o publikację ogłoszenia.
Prócz powyższego – do Urzędu Skarbowego składa się formularze NIP-8, VAT-R, a także VAT-Z. Kolejny wniosek przesyła się do Krajowego Rejestru Sądowego. Należy w nim zawrzeć sprawozdanie likwidacyjne i sprawozdanie finansowe, protokół zatwierdzający powyższe pisma, uchwałę o określonym miejscu przechowywania ksiąg i dokumentów, a także oświadczenie o braku toczących się postępowań sądowych.
Jeśli wciąż mają Państwo pytania, bądź wątpliwości, zachęcamy do kontaktu z naszym konsultantem!