Początki prowadzenia działalności zawsze są najtrudniejsze. W jednym czasie przedsiębiorca zostaje postawiony w nowej sytuacji, gdzie do załatwienia jest mnóstwo formalności.
Aby sobie z tym poradzić potrzeba nie tylko wiedzy, ale także trochę pomysłowości.
Pierwszym podstawowym błędem nowych przedsiębiorców jest obawa przed formalnościami. Owszem może jest ich dość dużo, ale rejestracji można dokonać w łatwy sposób przez internet, a w razie czego skorzystać z pomocy doradców.
Istotny błąd to także przypadkowy wybór obsługi księgowej. Nie każdy wie, że księgowość w firmie to jeden z najważniejszych elementów. Do dobrego funkcjonowania przedsiębiorstwa potrzebna jest obsługa księgowa na wysokim poziomie.
Prawie wszyscy przedsiębiorcy rozpoczynają działalność od rozliczania podatków co miesiąc. Warto wiedzieć, ze rozliczanie kwartalne ma jednak więcej zalet niż rozliczanie miesięczne.
Kolejnym błędem często się pojawiającym jest nie korzystanie ze świadczeń, które opłaca się pod postacią ubezpieczenia chorobowego. Jeśli już wpłaca się do ZUS-u pieniądze, lepiej jest korzystać ze świadczeń przez nich oferowanych, ale i z możliwości zawieszenia opłacania składek społecznych podczas choroby.